6 maja 2013

Piknik napoleoński/regencyjny w Pszczynie.

No to zaczęło się na poważnie! ;D
Wszyscy szyją, kompletują, nakręcają sie a ja ogłaszam wszem i wobec:

ORGANIZUJEMY PIKNIK!

I to nie byle jaki, bo napoleoński (regencyjny, w zależności po której stronie kanału La Manche jesteśmy sercem ;))

1 czerwca, w niezwykle malowniczym parku zamkowym w Pszczynie spotkamy się na niezwykle modnej 200 lat temu rozrywce - pikniku na świeżym powietrzu.
Będą przekąski, będzie ciuciubabka, będą tańce (skrzypek wciąż poszukiwany!), będą szarady, karty, spacery, odgrywanie scen rodem z książek Jane Austen, będzie obgadywanie toalet innych dam, ich fryzur i konkurentów :) Z dodatkowych atrakcji: pisanie regencyjnego listu, rysowanie kamei i język wachlarzy.

Więcej szczegółów w TYM poście.
Jako że piknik ma oddawać nastrój początku XIX wieku oraz musimy mieć co obgadywać  strojem obowiązującym jest suknia empire lub męski strój regencyjny(chociaż panów, co oczywiste, przymuszać nie będziemy ;)), odpowiednia fryzura i dodatki.

Parę przykładów na "smaczek" ;P




Już nie mogę się doczekać! ;D

Tu mam prośbę do innych czytelników: Może wiecie, gdzie w Polsce organizuje się takie "zloty" kostiumowe? Mam tu szczególnie na myśli zloty nieśredniowieczne, bo w te dobrze wiem, że Polska obfituje ;)


18 komentarzy:

  1. Ja też już się nie mogę doczekać! Myślę, że będzie cudownie :D Tylko oby opogoda dopisała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam już jak na szpilkach ;D Chcę sie choć chwilę poczuć jak XIX iweczna dama ;D

      Usuń
  2. Hm, no dobrze, może się przyznam - mam skrzypce, ale niestety nie jestem skrzypkiem i ostatni raz dotykałam je parę lat temu :P Więc mogę wziąć dla ozdoby :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, może teraz się jakaś dobra dusza przyzna, że grać umie?; D Ja wolę nie ryzykować;p

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jeśłi mieszkasz na południu Polski - zapraszamy ;)

      Usuń
    2. Niestety na Północy. A nawet kostiumu bym nie miała :( Niemniej czekam na zdjęcia! Dużo, dużo zdjęć! A ja się w nich zatopię i zacznę marzyć o powrocie takiej mody.. i atmosfery i klimatu tamtych lat. ;)

      Usuń
    3. Zdjęcia będą, tego możesz być pewna ;)

      Usuń
  4. Z takimi zlotami w Polsce ciężko... Sama od miesięcy szukam tego typu wydarzeń i nie znajduję. Często są to zamknięte imprezy wojskowych grup rekonstrukcyjnych (żołnierze + ich partnerki) i nijak nie da się tam dostać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety. Może jak kostiumowców zacznie przybywać, uda się zorganizować coś na poważnie ...

      Usuń
    2. Jesteśmy na dobrej drodze, żeby rozkręcić takie środowisko ;)

      Usuń
    3. Ja na to liczę ;) Gdzie są ludzie, tam się coś dzieje ;)

      Usuń
  5. ja wiem, gdzie organizuje się takie zloty - w Lublinie! w moim (byłym już) LO co roku robiliśmy Majówkę Filarecką, która wyglądała dokładnie tak, jak na zdjęciach z Twojego postu. polecam obejrzeć :)

    https://www.youtube.com/watch?v=GjvkgDgN8WY
    https://www.youtube.com/watch?v=1W7dRnXs5LU
    https://www.youtube.com/watch?v=-6ZHKEEo8u4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zobaczę z przyjemnością nagrania! Ale boję sie, że takie spotkania są dla zamkniętego grona osób ... ;)

      Usuń
  6. Życzę wszystkim wspaniałej zabawy, niestety w Polsce chyba nikt nie zajmuje się tym okresem a "rymcerstwo" to raczej zabawa dla dużych mężczyzn. Jeśli ktoś jest blisko Gdańska, można czasami zobaczyć imprezy organizowane w klimacie XVIII wieku czy początków XIX przez Garnison Danzig z którym wspólpracuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatkowo w Krakowie organizowane są Bal Angielski i Bal Szkocki ;) Ale fakt, brakuje czegoś nieśredniowiecznego ...

      Usuń
    2. Czy możesz coś więcej opowiedzieć o balach w Krakowie, kto je organizuje, w jakim czasie?

      Usuń
    3. Więcej o tym wie Eleonora Amalia, bo sama bierze w takich balach udział - jest tancerką w szkole tańca, która je organizuje, więc do niej odsyłam ;) Ja mieszkam za daleko od Krakowa ;)

      Usuń