20 stycznia 2013

Ciasteczka owsiane bez cukru.

Dzisiaj wpis ... kulinarny.

Coś dla tych, co się odchudzają, pracują umysłowo (studenci i maturzyści :)) oraz próbują utrzymać linię. Ciasteczka owsiane od Nissiax86.

Składniki:
1,5 szklanki płatków owsianych górskich
1,5 szklanki otrębów owsianych
1 szklanki mąki
2 szklanki mieszanki bakaliowej - co lubicie (ja wrzuciłam żurawinę, orzechy laskowe i rodzynki. Ale ważne żeby było coś słodkiego w środku!)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka soku jabłkowego (polecam 100% bez dodatku cukru)
1/4 szklanki oliwy
1 jajko

Jak przy muffinkach, wymieszać osobno suche i mokre składniki, połączyć, rozłożyć na blasze z papierem do pieczenia (uformować ciasteczka) i piec w nagrzanym piekarniku (200C) przez 15 minut (w słabszych lub starszych piekarnikach około 20 minut) aż do zrumienienia.

Z pojedynczej porcji wychodzi około 25 ciastek.

Są pyszne! Nie za słodkie, miękkie, syte i zdrowe:)

EDIT: Jeżeli nie lubicie suszonych owoców, nic nie szkodzi. Dodajcie same orzechy, nasiona, itp (ja dodałam kokos i słonecznik, mniam!), a także odrobinę więcej soku jabłkowego (szklanka i ok. 1/5).

8 komentarzy:

  1. opis cudny, muszę wypróbować, nie znoszę suszonych owoców ale już ja coś wymyślę, pozdrowionka;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można wrzucić same orzechy, a między nimi orzechy nerkowca - są słodkie :)

      Usuń
  2. szczerze mówiąc, to narobiłaś mi smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, bo można jeść bez większych wyrzutów sumienia ;)

      Usuń
  3. świetny blog :D
    na pewno jeszcze tu zajrze
    zapraszam do mnie
    mekstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda smakowicie :)
    obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, co z Tobą? dawno nic nie piszesz.

    OdpowiedzUsuń